AGI supplies equipment to innovative new malting plant in Brasil

Toronto, ON, June 25, 2024 – Ag Growth International Inc. (AGI) joined Cooperativa Agrária Agroindustrial (Agrária) and its cooperative partners – Bom Jesus, Capal, Castrolanda, Coopagrícola, and Frísia to celebrate the commissioning of the newly-minted barley malting plant in Ponta Grossa, Brasil. Hailed as an example of industry inter-cooperation, the Maltaria Campos Gerais (MCG) is an innovative, large-scale greenfield facility capable of producing 240,000 tons of brewer’s malt per year.

MCG is strategically located in an agricultural region known for grain production and conducive to the cultivation of barley. Malted barley is the main source for fermentable sugars used by yeasts in the traditional brewing of beer.

“AGI had the privilege of being on-site for the inauguration of this state-of-the-art malt production facility to the industry and local community,” says Paul Householder, AGI president and CEO, who attended the event. “Our pride stems from AGI’s contribution in supplying the grain handling and storage system to this massive MCG plant. This facility plays a crucial socio-economic role within the region and broader value chain.”

According to Agrária and its cooperative partners, the facility investment will provide farm-to-market benefits for the region by building demand for locally grown barley, expanding markets for malted barley, fostering local jobs, and leveraging the relationships forged with two of the biggest players in the national beer market.

AGI provided a turnkey solution with customized grain storage, material handling and conveying equipment, including 52 chain conveyors, 19 bucket elevators, 14 AGI Hi Roller enclosed belt conveyors, 13 bulk flows, 26 screw conveyors, 18 square hopper bins, and two hopper bins including full engineering, installation and commissioning.

MCG is a one-of-a-kind installation built to support the processing of 240,000 tons of brewing malt per year and storage of 90,000 tons of barley and 80,000 tons of malt.

With a focus on safety, quality and energy and water efficiency, the project began in 2022 with design and engineering followed by two years of installation and assembly. The facility, which completed construction in March, was commissioned June 6 during a special event attended by the cooperative partners, suppliers, and federal, state and local authorities.

Learn more about AGI’s complete solutions for the grain, feed, fertilizer, food and seed industries for farm and commercial use at aggrowth.com.

AGI Company Profile
AGI is a provider of solutions for global food infrastructure including seed, fertilizer, grain, feed, and food processing systems. AGI has manufacturing facilities in Canada, the United States, Brasil, India, France, and Italy and distributes its products globally.

For More Information Contact:
Agnes Schafer, AGI Director of PR / +1-816-810-0377 / Agi.Schafer@aggrowth.com

----

Toronto, ON, 25 de junho de 2024 A Ag Growth International Inc (AGI) se uniu à Cooperativa Agrária Agroindustrial (Agrária) e seus parceiros cooperados Bom Jesus, Capal, Castrolanda, Coopagrícola e Frísia para celebrar o comissionamento da recém-construída fábrica de malte de cevada em Ponta Grossa, Brasil. Aclamada como um exemplo de intercooperação da indústria, a Maltaria Campos Gerais (MCG) é uma instalação greenfield inovadora e de grande escala capaz de produzir 240 mil toneladas de malte cervejeiro por ano.

A MCG está estrategicamente localizada em uma região agrícola conhecida pela produção de grãos e propícia ao cultivo de cevada. A cevada maltada é a principal fonte de açúcares fermentáveis usados pelas leveduras na fabricação tradicional de cerveja.

"A AGI teve o privilégio de estar no local para a inauguração desta instalação de última geração de produção de malte para a indústria e a comunidade local", diz Paul Householder, presidente e CEO da AGI, que participou do evento. "Nosso orgulho vem da contribuição da AGI em fornecer o sistema de manuseio e armazenagem de grãos para esta enorme planta da MCG. Esta instalação desempenha um papel socioeconômico crucial na região e na cadeia de valor mais ampla."

De acordo com a Agrária e seus parceiros cooperados, o investimento na instalação proporcionará benefícios para a região ao aumentar a demanda por cevada cultivada localmente, expandir os mercados para cevada maltada, fomentar empregos locais e alavancar as relações estabelecidas com dois dos maiores players do mercado cervejeiro nacional.

A AGI forneceu uma solução completa com equipamentos personalizados de armazenagem de grãos, manuseio de materiais e transporte, incluindo 52 transportadores de corrente, 19 elevadores de caneca, 14 transportadores de correia fechados AGI Hi Roller, 13 transportadores de corrente inclinados ou curvos, 26 transportadores helicoidais, 18 silos quadrados e dois silos multicelulares, incluindo engenharia, instalação e comissionamento completos.

A MCG é uma instalação única construída para apoiar o processamento de 240 mil toneladas de malte cervejeiro por ano e o armazenamento de 90 mil toneladas de cevada e 80 mil toneladas de malte.

Com foco em segurança, qualidade e eficiência energética e hídrica, o projeto começou em 2022 com design e engenharia seguidos por dois anos de instalação e montagem. A instalação, que concluiu a construção em março, foi comissionada em 6 de junho durante um evento especial que contou com a presença dos parceiros da cooperativa, fornecedores e autoridades federais, estaduais e municipais.

Saiba mais sobre as soluções completas da AGI para as indústrias de grãos, rações, fertilizantes, alimentos e sementes para uso agrícola e comercial na aggrowth.com.

Perfil da Empresa AGI
A AGI é uma fornecedora de soluções para a infraestrutura global de alimentos, incluindo sementes, fertilizantes, grãos, rações e sistemas de processamento de alimentos. A AGI tem fábricas no Canadá, Estados Unidos, Brasil, Índia, França e Itália e distribui seus produtos globalmente.

Para mais informações, entre em contato: Agnes Schafer, Diretora de Relações Públicas da AGI / +1-816-810-0377 / Agi.Schafer@aggrowth.com